noiserock i japan

Smurfen lever! Det är officiellt sommar och min gamla älskade smurf (läs: cykel) är lagad. Bakhjulet är för litet och borde ha växlar men saknar växlar. Det gör mig ingenting. Jag är väldigt glad att jag kan börja njuta av att cykla igen. På tal om cyklar är vår bakgård ungefär en elefantkyrkogård, fast med cyklar. Dom finns överallt. Det står åtta cyklar därute, hälften fungerar. Snart ska det börja säljas och min mamma ska inte vara inblandad. Hon gav ett prisförslag på en av dom till en granne, femhundra. Femhundra kronor för en i stort sett ny cykel som från början går på tre kameler. Jag tror min mamma har missat krisen och låter bli att tänka profit, istället tänker hon utrymme. Jag tycker det är fint med trasiga cyklar överallt.



Namn:

Blogg:

Kommentar:

RSS 2.0