phoenix ignition

Jag hinner egentligen inte. Jag har ett kök att ta reda på. Allt jag ville ha var lite makaroner. Passiv matlagning är inte alltid det bästa. Passiv matlagning innebär att man sitter vid datorn och låter maten klara sig själv i köket. Idag gick det över styr. Jag satte på makaronerna och gick hit. Går tillbaka efter några minuter och precis innan jag anländer till köket möts jag av en ganska bränd doft. Där står mina makaroner. Vattnet har kokat över/bort. Det kunde varit ris, men det var det inte. Istället var det kladdiga makaroner, fast inte lagret som låg mot botten av kastrullen. Det var svart. Så nu ser spisen och kastrullen ut som skit och jag måste åka till jobbet om några minuter. Mamma kommer inte bli glad om det finns kvar när hon kommer hem. Men jag är glad ändå. Jag har träffat en söt tjej och ätit makaroner med ost och bacon.



Namn:

Blogg:

Kommentar:

RSS 2.0