det blir mest en massa ord som glider

Idag var en dag som inleddes hos en tandläkare. Den titeln är dock missvisande då mina tänder inte behöver läkas, de är i stort sett perfekta. Ändå ska jag pallra mig upp till tandhygienisten imorgon. Bara för att ryssen som pillade i min mun idag inte orkade ta bort den lilla tandsten jag har. Skolan ville jag ungefär inte vara i idag. Jag fick som vanligt inte ut någonting av den. Eller okej, ett nytt highscore på pinball. Middagen bestod av en piggelin och tre kanelbullar. På jobbet var jag bäst. Nu skämtar jag inte. Jag sålde överdrivet bäst. Jag var extremt glad och trevlig hela kvällen och nästan alla jag ringde verkade gilla det. Så det tackar jag för. På tal om det så har nog min telefonräkning börjat bli dyrare. Perfekt timing nu när jag måste betala den själv. Fast det är det värt. På vägen hem märktes det i alla fall att människor har börjat leva. Det var bebisar överallt. Nej. Folk har snarare börjat visa sig. Har aldrig träffat så många jag känner på väg hem från jobbet. Östra hamngatan kryllade. Sen gick jag och sanna på promenad. Eller ja, det var mer en omväg till mitt hus.

Nu såg jag just min miniräknare som jag letat efter några veckor. Den ligger på min dator. Fördelen med att ha ett stökigt rum är att allt ligger överst. Nackdelen med att ha ett stökigt rum är att man inte alltid letar överst.



Namn:

Blogg:

Kommentar:

RSS 2.0