oniomani

Klockar va 03.37 vid sista tillfället jag sneglade på den igår, men jag vet att jag var vaken längre än så, dock utan att bry mig. Jag låg och funderade på sånt som hur man skriver en bra låt, varför det käns som att man inte riktigt känner vissa människor man stått väldigt nära och vad jag ska köpa för min lön. Mest på det sista faktiskt. Jag läste i en metro att det kallas oniomani - "...är en typ av psykiskt beroende som i hög grad liknar alkohol- och spelberoende". Jag googlade och det visar sig att det stämmer för bra in på mig. Som albin nämde om mitt hår handlar det här också om inpulskontroll. Fast enligt deutsche gesellschaft zwangserkrankungen är det en sjukdom. Jag kanske borde ringa dom. Det är ett kul namn. Om man säger det hög för sig själv, deutsche gesellschaft zwangserkrankungen.... he he

Nu ska jag gå ner och lyssna på death from above 1979 (det gör mig ledsen att jag aldrig kommer få se dom), rulla en cigarett och dricka kaffe.



Namn:

Blogg:

Kommentar:

RSS 2.0