bring it

Idag blev jag väckt av svenskan valutagruppen. Jag undrar vekrligen vad dom vill mig. Jag svarade inte. Glider ner i köket, där står mammsen och tillräckligt med paj för ett mindre land i afrika. Hon frågar vad som fått mig att gå upp så tidigt som klockan tio och jag säger att dom ringde mig och att jag inte orkar ringa tillbaka för att kolla vad dom vill. Mamma tycker att det är ett jättebra beslut eftersom att hon på fullaste allvar tror att dom tänker blåsa mig på pengar. Hon tror att det var ett sånt där nummer som det kostar över hundra kronor minuten att ringa till. Let's get paranoid!

Det är en bra dag idag känner jag, trots att jag är sjuk. Jag har nyss fått pengar och jag finner solen väldigt skinande. Men det är något som saknas. Och det är maxi och albin. Hade det här varit samma tid förra året, när dom var hemma, hade vi just nu antagligen suttit på albin och ebbas gård, ätit upp deras mackor och tagit en morgoncigarett. Eller haft frukost med hela gänget hos klara, eller något i den stilen. Vi skulle bara njutit och älskat livet. Nog tänker jag njuta och älska livet idag också men det är liksom inte samma grej.

Nu när jag har pengar är jag i alla fal väldigt sugen på att gå till myrorna. Jag spanade nämligen ut en grym kostym häromdagen. Den är grå och för liten. Fast jag föredrar för små kavajer. Problemet är att kostymen går på 270 kr, känns lite overkill, även om jag har mycket pengar nu. Vi får se hur jag gör. Jag kommer säkerligen inhandla något idag då jag har abstinens typ, har inte köpt kläder på evigheter.

Förresten så kom jag på en grej jag skulle klaga på igår. Keira Knightley har ojämna ögonbryn i the duchess.


jonas
"Problemet är att kostymen går på 270 kr" secondhand-syndromet, man får en helt störd bild av vad som är billigt och dyrt.
2009-02-27 • 14:05:54

klas
haha verkligen, att gå och köpa en kostym på mq existerar typ inte i min värld
http://germsofperfection.blogg.se/
2009-02-27 • 14:44:21



Namn:

Blogg:

Kommentar:

RSS 2.0