new slang

Jag blev just slagen av en tanke, en tanke som slog mig. Jag vet fortfarande inte om jag ska hämnas på tanken eller dig som gav mig tanken. Jag ska tänka på den saken. Saken är i alla fall att jag tänkte tanken och tänker nu dela med mig av den.

Det handlar i alla fall om hur man smygläser en blogg. Är det liksom när man läser en blogg utan att berätta det för bloggaren? För jag menar, hur kan man möjligtvis veta vilka det är som läser ens blogg, ganska svårt. Om det nu är så att alla människor som läser ens blogg utan att man vet det är smygläsare, så har vårat älskade älskade kalla vita blöta insnöade tråkiga avlånga svenska sverige förvandlats från bloggsverige till smygläsarsverige. För det finns antagligen fler människor som läser bloggar utan att deras bloggare vet om det än folk som bloggar. En stor del i detta är isabella fucking löwengrip, hur många läsare har inte hon som hon inte vet vilka det är. Smygläsare för all del, fortsätt om ni trivs med det men isabella, du kan dö i en eld, i ett hörn, i en lada. Jag tycker inte om dig.

Jaja, för att sluta prata om avfall och forsätta med mer intressant material åt er smygläsare. Alla som har tillgång till internet kan ju i stora drag komma åt allt som är för allmänheten, som en blogg dvs. Att smygläsa en blogg borde väl i så fall vara ungefär som att gå över stora torget utan att någon märker det. Frågan är ju nu varför man ens ska försöka ta sig över torget utan att någon märker det då det inte finns någonting i hela världen som säger att man inte får det.

Jag känner att jag inte kommer fram till så mycket. Men jag har en sista liten teori. Skillnaden på en vanlig anonym läsare och en smygläsare är att smygläsaren har ett syfte.

Nu ska jag duscha bort den andra tredjedelen av mitt hår! Skål! (nej, det är inte försök till ett rim)


ebba
jag lyssnade också på the shins imorse för första gången på evigheter!!! coolt. btw så är det skitroligt att smygläsa bloggar, man vill liksom inte gå in för ofta för då kommer det märkas att man följer bloggen, men man vill ändå veta allt som händer. om nånting stör en så skriver man en dryg anonym kommentar och hoppas att bloggaren inte kan hitta ip-adressen och skriva töntiga saker tillbaka. det är nästan spännande!
http://stopover.blogg.se/
2009-02-20 • 14:15:51


Josefine
Haha... Det känns bra att mitt inlägg gav material till en diskussion. Men nu kan jag kanske inte kalla mig smyläsare längre när jag sagt att jag brukar läsa den här bloggen. Nu är jag bara en vanlig simpel läsare!
http://www.minuit-minuit.blogspot.com
2009-02-20 • 18:09:13


klas
Ebba: men alltså, vad är det farliga om personen i fråga skulle märka att du läser bloggen? haha



Josefine: eller hur! ähh, dom vanliga läsarna är ändå mycket roligare!
http://germsofperfection.blogg.se/
2009-02-20 • 18:24:54


ebba
nej det är ju knappast farligt!! men om man smygläser vill man ju vara hemlig he he
http://stopover.blogg.se/
2009-02-21 • 11:04:45



Namn:

Blogg:

Kommentar:

RSS 2.0