map the streets

Idag var tanken att jag och matte skulle ägna oss åt matte, som i matematik alltså. Vi fick i några uppgifter gjorde men det blev inte lika mycket pluggande som vi räknat med, räkna är tydligen inte vår grej. Kladdkaka och tv-spel är mycket bättre! Därför kommer mitt prov imorgon lämnas in ungefär lika tomt som min plånbok, något övergivet eller tengils hjärta.

När jag satt på bussen på väg hem klev det på en tjej. Hon var ful. Hon hade ett par taskiga grå mjukisbrallor och farsans taskiga tränarjacka och ett taskigt flott hår. Min första fundering var varför man inte ens försöker göra sig snygg. Men sen kom jag på att om hon skulle försöka skulle det ta upp all hennes energi, hela omgivningens energi och eventuellt även solens energi, utan reslutat. För att undvika jordens undergång hoppas jag att hon låter bli detta och istället fortsätter längta till våren då hon kan plocka fram foppatofflorna.

Ikväll ska jag somna till u2, det känns bra!



Namn:

Blogg:

Kommentar:

RSS 2.0