norrsken

Igår var det fest, på tre olika destinationer. Drickan tog dock slut på första festen. Fast jag hade en helt okej kväll ändå alltså. Snabb sammanfattning, vi dansade, vi sjöng, vi flirtade in oss, vissa av oss försvann och vissa av oss fick mysa, några fick sova trångt och jag fick sova skönt. Jag var så sjukt trött när jag skulle traska hem klockan kvart över tre, var nästan så jag tänkte lägga mig utanför ica och sova ett tag alltså. Min räddning var nog att jag var för trött för att tänka och gick hem istället. Nu när jag tänker efter så hände det faktiskt inte så mycket igår, eller ja, jag försökte handla öl på okq8. Det sket sig då han som jobbade där har varit lärarkandidat på söb och var ganska säker på att jag inte är tjugo. Gårdagens festsouvenir blev i alla fall ett solo gloss stick. Jag känner att förra helgens kundkorg är mer användbar, faktiskt.

Nu ska jag glida ner på maestro och skaffa mig en plan för dagen. Eller jag borde glida ner nu, men nej. Jag tänker inte gå till maestro i endast handduk och morgonrock, aldrig. Om jag inte får pengar för det såklart. Jag ska i alla fall vara där om tre minuter. Det kommer ta ca tio minuter att göra sig klar. Och sen tio minuter till att gå dit. Och sen lägger vi på 4 minuter för snövädret och ytterligare 32 minuter då mamma förmodligen kommer att ställa tusen frågor om hur dagens liv ser ut. Jag börjar känna att det känns ovärt att gå ner till maestro.

En sak jag kom att tänka på idag är att jag kommer förmodligen befinna mig på arenan det trettonde mars. Dia psalma har spelning och det kan bli grym. Den gamla punkaren i mig träder fram och dia spalma är ett grymt band. Minns(!) deras konsert från peace and love 07, det var verkligen hur bra som helst. Tror inte att dom kan lyckas leva upp till det men då hade ju inte den senaste plattan kommit, riktigt hårt, ritkigt bra!

Förövrigt är det inte t-minus three minutes längre, det är t-plus nineteen minutes, jag skippar maestro.



Namn:

Blogg:

Kommentar:

RSS 2.0