friluftsdag

Det slog mig precis att det är väldigt tråkigt och osocialt (klaga inte ebba, man måste inte använda asocial) att åka skidor/snowbooard. Jag menar, hur mycket hinner man umgås egentligen. Man kan liksom umgås med en vän i taget när man åker lift, under förutsättning att det är en ankarlift. Har man inga vänner alls väljer man knappliften, har man däremot många vänner och vill spendera hela dagen till att hitta en backe som passar alla väljer man sittliften. Fast det sämsta med utförsåkning är ju faktiskt inte det bristande umgänget, det är att ragga. Jag förstår mig inte riktigt på sådana människor. För det första, vad går man på egentligen, om personen i fråga har en snygg jacka eller vad den har för märke på skidorna?

Okej låt oss säga att du hittat någon med potential så du blir lite varm i brallorna. Då är det bara att sätta av i samma riktning som personen i fråga. Fast sen måste du se till att inte hamna för nära i liftkön, du måste ju liksom få lite mer tid att spana. Repetera proceduren några gånger. Nu börjar det bli ganska uppenbart att du är intresserad. Och att du dessutom glömt bort åkningen totalt eftersom du bara är ute efter att följa personen i fråga. Nu "råkar" du, och din vän som du självklart har med dig, hamna ganska nära personen i fråga i liftkön. Ni märker snabbt att denne lagt märke till er, blir däför väldigt fnissiga och skvätter lite snö på varandra med skidorna eftersom det är en ganska pinsam situation och ni måste ju göra nånting. Och det är det här som sker ungefär resten av dagen, för ingen vågar riktigt göra något åt saken. Dags för en bussresa hem och ångest för att du inte vågade annat än att fnissa, rodna och skvätta snö, och såklart för att du gått miste om en hel dag skidåkning som kostat dina föräldrar några onödiga hundralappar.

Annars kanske du är en sån som faktiskt vågar ta första steget. Vad kul för dig, du lyckas ta kontakt och ni sitter och pratar om allt mellan himmel och jord tills det är en halvtimme kvar till stängning. Båda börjar känna på sig att det här bara är en endagsgrej och har en undertryckt kyss i åtanke. Dags att plocka av sig hjälmarna och glasögonen, och det är här det skiter sig totalt för dig. Skenet bedrar och din potentiella någon visar sig vara shreks avkomma. Grattis, du slipper bussresan med ångest i alla fall då du inte vill vara kvar en sekund till och springer hem istället för att vänta på bussen.

Jag antar att vissa roas av detta också, själv ska jag spela tennis på friluftsdagen. Vi ska vara otroligt snygga och vi ska ha picknick på planen, det kommer att bli bäst. Nu ska jag fortsätta sy ihop ett par gamla tennisskor. Om jag hittar en kamera kanske min outfit kommer upp här.


hanna
tennis ja, har dock inte tänkt så mycket på min outfit än, men den kommer bli snygg! och ja klas, en bild vill vi ha!
http://hannabjoorklund.blogg.se/
2009-01-22 • 21:20:27


Isabel
roligt och bra inlägg!
2009-01-22 • 21:36:29

ebba
shit ni måste berätta allt om friluftsdagen imorgon
http://stopover.blogg.se/
2009-01-22 • 21:53:33


klas
hanna: Jag tror inte kameran är hemma =(



isabel: tack!



Ebba: jag vet inte om det är så mycket mer att berätta än det du vet haha
http://germsofperfection.blogg.se/
2009-01-22 • 22:26:52


matilda
hahah. vääärsta storyn, fint! angående tennisen: jag måste leta kläder. det kommer bli grymt
2009-01-23 • 12:43:48


Namn:

Blogg:

Kommentar:

RSS 2.0