with your feet in the air and your head on the ground

Ett stort steg för mig, ett litet steg för framtiden. Idag har jag min resa mot arbetslivet. Än så länge, efter den första delen av kursen, så verkar det faktiskt ganska kul. Men efter vad man hört från andra så antar jag att det inte kommer låta likadant om två veckor. Jag inledde i alla fall min resa väldigt klantigt. Jag var ute i god tid, hade tagit 400 kr från sparkontot för att kunna köpa månadskort till tåget. Jag tog ut pengarna när jag kom ner på stan och var på stationen en halvtimme innan tåget skulle åka. Då visar det sig att man inte kan köpa månadskort på tåget eller stationen, istället ska man ringa tågkompaniet, vilket jag gjorde. Men det sket sig då man var tvungen att betala med kortet, och där stod jag och puttrade med sedlarna i handen. Jag kände mig ungefär som en rollad volvo, ganska matt. Så jag fick betala för mina resor idag och jag finner det inte så värst roligt som det skulle kunna ha varit. Nog för att tågresan hem var väldigt rolig, människor slutar aldrig förvåna.

Nu ska jag läsa, läsa, läsa! Jag hatar att jag inte tar mig mer tid till att göra det


linni
sv: håhåjaja? LÄTT nya favvouttrycket!!
2009-01-27 • 08:48:14

linni
och läsning är BÄST!
2009-01-27 • 08:49:40


Namn:

Blogg:

Kommentar:

RSS 2.0