kommit hem

Frukost ja, kaffe ja. Jag gillar att inte ha någon skola på fredagar. Det jobbiga är att klockan snart är ett och jag sitter fortfarande i morgonrock och luktar härk. Och jag som tänkte göra något vettigt av dagen, typ som att gå på banken och handla viktiga saker. Det kan kanske lösas. Eller så är jag trött, dricker tretton koppar kaffe till, hoppar på en symaskin och spelar på en gitarr. Gitarr känns mest bekvämt, och jag har mycet att ta igen. Folk som inte ens äger en gitarr är bättre än mig, det håller inte. Men jag fick ett mvg i musik i alla fall. Jag som trodde att jag förbrukat alla mina mvgn för gymnasiet, jag har ju trots allt fått två tidigare. Helt fantastiskt vad duktig jag är. Efter mitt sensationella betyg träffade jag ejvin och amanda och hängde mest i lägenheten som inte är min. Den var vackert inredd med några tavlor, en på tok för dyr matta och fyra gula krukor. Det finns alltså potential. Lägenheten var i alla fall väldigt trevlig, tills den blev väldigt awkward då olle traskar in med en krille i högsta hugg. Det känns sjukt obekvämt och blev inte överdrivet pepp på att vistas där. Fast om jag fegar ur för honom och låter bli att umgås med sanna på grund av honom har jag ju förlorat, big time. Det jobbiga är att det är ju egentligen inte upp till mig att styra upp det hela utan det är ju faktiskt han som borde svälja sin stolthet och göra något åt saken. Den dagen, ojoj. Nu ska jag duscha och fortsätta le. Sanna är underbar.


Olof
sv. jag mailade och frågade polite om jag hade klarat av ett g i kursen :D
http://tenminutedream.blogg.se/
2009-06-05 • 13:30:34



Namn:

Blogg:

Kommentar:

RSS 2.0