måla

Jag kommer ihåg när jag för några månader sen mitt i en diskussion om hur hemskt auschwitz hoppade in med "sex miljoner judar kan inte ha fel, det är kul att åka på läger". Det var inte uppskattat. Men idag kom jag fram till att jag har all rätt i världen att dra det där skämtet för jag vet hur dom hade det. På mitt sommarjobb för två år sen fick jag faktiskt sitta i en jättestor ugn. Ingången var så klaustrofobiskt liten att man knappt kom igenom med axlarna. Och där satt man i en ugn på sisådär en trettio kvadratmeter. Till skillnad från judarna var jag dessutom tvungen att jobba. Vi tog dock med en radio in så det jämnar väl ut sig antar jag. Nu ska jag smörja in min knallröda kropp som helt utan tanke har vistats i solen från klockan sju till klockan fyra ungefär. Oerhört bra. Tack! Sen ska jag försöka få tag på ida, jag misstänker att det blir ett projekt.


ida
som alltid.. felåt!
http://idakjallq.blogg.se/
2009-06-20 • 14:31:46



Namn:

Blogg:

Kommentar:

RSS 2.0