from the world that makes me, crazy

Jag tror jag glömde en liten detalj, då jag bestämde mig för att sluta skriva så mycket om jobbet. Jobbet är typ mitt liv, så vad ska jag annars skriva om på bloggen. Kanske om hur mycket jag älskar asien, eller hur mycket jag hatar media. Fast det orkar jag inte riktigt. Inte just nu i alla fall. Nu måste jag göra viktigare saker. Jag måste jobba lite på en engelskapresentation för att inte sänka min ig-varning (nej justja, det är en streckvarning) i engelska. Så ska jag äta chips också, less fat faktiskt, känner att jag börjar bli tjock alltså.

Dagen har varit fin. Väldigt fin. Inledde med en grym sovmorgon med en grym frukost. Fortsatte med en totalt ovärd mattelektion där jag mest bara briljerade med att plasta in min nya mattebok. Efter det blev det kemi och slutet på filmen vi började se igår, och det här är intressant. Min klass kan inte se på film. Ingen verkade förstå någonting av vad som hände och fick hela tiden lov att fråga. Om man har missat en del av filmen och är helt vilsen så visst, men att fråga vad som kommer att hända måste vara det dummaste som finns. Det är väl ändå därför man tittar, för att ta reda på vad som händer, eller. Sunken var inte mycket bättre han heller, som betedde sig som en rodnande nioåring under den klassiska kysscenen. Han fick därefter hela klassen att vrida sig lite och endast fokusera på och kommentera omgivningen i sexscenen. Den bortblåsta spänningen och sensualiteten var ett faktum. Men kom igen, vi går på gymnasiet. Det är inte längre som att gå på lågstadiet och sitta och titta på titanic med familjen. Lite sensualitet i en film är inte farligt, okej? Efter kemin fixade jag i alla fall min tredje provisoriska telefon, åt lasagne, blev av med min käraste ägodel och åkte till jobbet. Nu har jag varit hemma för länge utan aktivitet. Vi får se om jag faktiskt orkar plugga eller bara improviserar imorgon.

"Aftonbladet är en bomullstuss doppad i sprit, som trycks in i munnen på den svenska befolkningen för att bedöva och vilseleda" - Nina Rochelle



Namn:

Blogg:

Kommentar:

RSS 2.0