elephants

Än så länge bra dag. Tills jag blev matt ungefär. Dagens första timmar spenerades i aulan. Nationellt prov i matte d. Det gick bra faktiskt, garanterat ett g. Tror jag. Eller så kändes det bara bra för att allt jag gjorde var fel. Fast värst under provet var väl ändå den där illaluktande apan framför mig. Hur svårt kan det vara att sitta still. Och inte kunde han skriva rätt heller. Han satt och suddade hela tiden och varje gång kändes det som ett epelepsianfall. Nästa matteprov vill jag ha ett fristående bord att skriva vid. Nej justja, jag kommer aldrig mer skriva ett matteprov. Efter matteprovet stöter jag på sunken och han berättade att jag fått tjugofem poäng på kemiprovet jag skrev i tisdags. Gränser för godkänt var sjutton. Otroligt nöjd men lite bekymmrad också. Den här veckan har ju bara visat att det lönar sig att plugga. Blä. När jag anlände till mitt hem hittade jag ett avi i postlådan. Lycka. Just nu ligger det en lila, halvglittrig (i solljus) telefon med rosa detaljer bredvid mig. Nog om den, uppsala pride är över. Så följde jag upp med att bli matt. Det finns nackdelar med att se fram emot saker. Och vissa saker ska man kanske inte ens räkna med. Nu ska jag skriva ett arbete om dödsstraff och jag vill verkligen inte.



guld



Namn:

Blogg:

Kommentar:

RSS 2.0