känd i jönköping

Jag är hemma efter några dygn i jönköping. Jag är hemma och väldigt mycket fattigare. Jag är inte rätt man att berätta om torsdagen. EFter några samlade minneslyckor har vi i alla fall kommit fram till ungefär vad vi gjorde. Vissa detaljer är dock fortfarande borta. Vad gjorde jag i vems trapphus, varför vaknade jag med mat i mungipan och hur kunde mitt huvud hålla mötet med betongen (jag syftar på fysisk skada). Fick dagen efter även reda på att jag inte kom in på en krog vid namn amor. Därmed är jag ungefär den första människan i världen som blivit nekad. Fredagen var en lång återhämtning och ett enomt pizzaprojekt. Ovärt också då jag fick stå för alla pizzorna. Vi avslutade fredagen med vin, öl och matrix. Som grädden på moset krossade jag helgens andra glas och målade golv, byxor och bror med rödvin. Efter ett halvt kilo salt och en handtvätt lyckades jag rädda mina byxor. Nöjd, ja. På lördagen började vi om. Efter ett besök på systemet startade vi med öl någon gång mellan tre och fyra. Detta höll på till klockan sju i morse ungefär. Under dessa sexton timmar hann vi (läs: jag) med att bona golvet med öl, en askkoppstävling, en grym middag, några vänner, en rörelse till högre musik, ett dansband, en krog, ett lämnande, inget trapphus, en pizza på kyrkan, pizza på amor, ett breakdown, en taxi, fler breakdowns, en långdragen efterfest. Idag har jag åkt buss i för många timmar och sovit för få timmar. Nu ska jag sova. Jag gillar sanna.


sebbe
välformulerad beskrivning av en trevlig helg!
2009-05-08 • 00:11:27


Namn:

Blogg:

Kommentar:

RSS 2.0