tack för kaffet

JAG HAR PANIK! Näärå, det har jag inte alls det, inte just nu. Men det var ett bra sätt att inleda känner jag. Vad jag däremot har är ont i ögonen. Konserten i torsdags gick väl helt okej bra. Vad jag vet så gjorde jag inte bort mig, inte ensam i alla fall. Hur klasslåten gick är en annan visa. Nu ringde klara, jag är omgiven av upptagna kvinnor. Kvinna, bra ord. I alla fall, konserten, jag är nöjd trots att vi på grund av våran extremt ineffektiva (lägg märke till in) klass inte fick repa eller soundchecka den viktigaste och såklart bästa låten. Att jag hann prova fyra olika tonarter de första två raderna i låten behöver vi inte ta hänsyn till. Resten av kvällen spenderades med ett kluster mostrar och en sanna. Nationellt prov fredag och brist på sömn och toalettbesök var ett faktum. Fungerade. Nu är engelskakursen över i alla fall. Lögn. Jag och axel insåg under eftermiddagen att pannkakor och öl inte är en bra kombination. Något som fungerade desto bättre var pannkakor och smält choklad. Efter ett långt dgf-möte var det discobowling och förfest som gällde. Jag gillar att man får ha med egen dricka och festa där. Eller får och får. Så länge man inte frågar kan man inte få ett nej. Efter väldigt mycket cyklande hamnade vi på en naturfest där jacob misslyckades med att dricka sprit, nisse var misslyckad från början och jag misslyckades med att hinna med bussen. Efter några kilometer till på cykeln med en full jacob på pakethållaren anländer vi till sofie. Vi hör musiken, traskar in i hallen, tar av oss och gör en storslagen entré i vardagsrummet med en varsin öl i högsta hugg. Vad jag hade glömt bort var att sofie har flyttat. Jag hade precis skrivit tre gånger så långt så blir något rövknullat. Jag orkar inte skriva igen. Istället för en fest hittade vi i alla fall två medelålders män, ett litet sovande barn, en lite för stor tv och en hund. "V-vart är alla?".

Kvällen slutade bra och dagen har varit bra.

Ett krav jag har under studentveckan är att det alltid ska finnas pasta och köttfärssås och ost i kylen.



Namn:

Blogg:

Kommentar:

RSS 2.0