och jag vill regissera slutet

Jag lyckades åter en gång komma sen. Jag lyckades skriva provet näst snabbast. Jag lyckades svara på alla frågor förutom vissa. Så fick jag inviga min penna. Jag köpte den igår och den är väldigt bra och skriver väldigt fint. Det är en sån där penna som inte är så märkvärdig men som gör mig lite glad när jag ser den och tänker att jag har köpt den och att den skriver bra. Men vädret var skit och bussen var full fast jag är ganska bra på det här med fylla så jag kom med ändå. Jag gillar inte bussar som är fulla, som om det vore en mun med för många marshmallows i. Men det värsta är att komma av bussen. Eftersom att en annan utövar någon form av tankeverksamhet uppstår det ofta irritation i kliva av bussen-situationer. Hur tänker dessa människor som fick sina fifteen minutes of fame under bussresan då de stod och ramlade i alla kurvor och hade jättekul åt sig själva, ja hur tänker dom när de är först av bussen men nöjer sig med det och stannar i en dum konversation med bubbelgum och hårsprayskramar precis utanför bussdörren. Vart ska vi betydelsefulla människor ta vägen? Vi vill också gå av bussen. Jag undrar hur dessa skulle klara sig i en större stad med tunnelbana. Fast gällande tunnelbana är jag kanske inte rätt man att klaga. Så fort jag befinner mig i en tunnelbana känner jag mig som en blind och döv man instängd i ett flipperspel.



Namn:

Blogg:

Kommentar:

RSS 2.0