apokalypsen var nära

Jag älskar den enorma stressen som uppkommer i mitt hus när det ska resas. Det är typ som os, fast i stress. Pappa vinner alltid. Det kan bero på att han tillbringar hela förmiddagen åt att titta på siffror i tidningen för att sedan ringa in några streck på en kupong och lämna in den till någon som inte riktigt tycker om sitt jobb. Allt detta i hopp om att någon annans häst ska springa bäst och försörja våran familj till oändligheten och vidare. Det har aldrig hänt och kommer aldrig att hända. Om han kunde börja spela på sport i alla fall för trav är inte sport och kom inte och hävda att trav är travsport för det vore som att kalla lambo för alkoholsport och jag misstänker att lambo aldrig kommer bli en gren i os. Varken lambo eller trav är sport. Lambo är snarare en ritual i dgf som flitigt utfördes igår och hej vilken urspårning. Bra jobbat. Alla drack, någon ramlade, vissa dansade och andra juckade. Några strulade när andra spydde och vissa torkade, en annan suckade och en tredje däckade. Alla sjöng och några rökte när andra groggade och vissa kissade i trädgården som flitigt täcktes av kaskadspyor. Minst fem pers spydde och av alla från festen igår har jag pratat med två idag varav diverse frågade mig hur de tog sig hem. Jag vet inte, men kul var det!



Namn:

Blogg:

Kommentar:

RSS 2.0