and the white milk dripped down with the blood

Jag låg på olofs säng och det var mörkt och jag blundade och vi lyssnade på fix you. Jag funderade på om det faktiskt finns något jag förlorat som inte går att ersätta och det finns bara ett ärligt svar på frågan. Människor.

Sen satt jag på bussen och lyssnade på musik. Det var bra musik. Bra texter. Jag vill också skriva såna texter. Ibland sitter jag och blandar ihop dom i mitt huvud. Ibland känns det nästan som jag skapat det själv men det har jag inte. Det räcker inte med att ta någon annans kloka rader och böja lite och knyta lite till något organiserat kaos och hävda att det är något man själv skapat för även om det betyder något kan det inte betyda lika mycket. Eller så kan det göra det. Jag vill skriva allt det där vackra och välformulerade själv. Jag vill skriva låtar som får folk att tänka vad folk är. Som får oss att tänka varför vi gör saker. Som får dom att förstå. Som får vissa att ligga på en säng i ett mörkt rum och tänka. Och som andra bara kan skita i.


Olof
håkan brukar ju låna massa rader i sina låtar :)))
http://thecompletetruth.blogg.se/
2009-09-08 • 08:16:11


klas
men jag är inte håkan
http://germsofperfection.blogg.se/
2009-09-09 • 15:30:15



Namn:

Blogg:

Kommentar:

RSS 2.0